|
CAKRE
EVOLUCIJA KROZ CAKRE
Sve sto je ivo evulira pa i covek u tome nije izuzetak. Ljudska
evolucija, kojoj smo neizostavno podvrgnuti, i kao rasa i kao pojedinci
je put kroz razlicite cakre . Muladara je najosnovnija, fundamentalna
cakra od koje pocinjemo svoju evoluciju a u sahasrari je završavamo.
Muladara je prvi centar u ljudskoj inkarnaciji , ali je zato najviša
cakra koju su ivotinje sposobne da probude , to je njihova sahasrara.
Ispod muladare postoje i druge cakre koje predstavljaju evoluciju zivotinjskog
carstva. One se odnose na culnu svest, a ne na mentalnu. Kada je vaša
svest evoluirala kroz ove cakre , nii centri više ne funkcionišu
u nama jer smo ih transcendirali.
Iznad Sahasrare takodje postoje cakre koje predstavljaju višu boansku
svest. Tako je muladara cakra najviša u ivotinjskoj evoluciji,
a prva u ljudskoj. Sahasrara je naviša u ljudskoj evoluciji, a prva
u najvišoj boanskoj evoluciji.
Do muladara cakre evolucija se odvijala automatski. Medjutim, jednom kada
kundalini dostigne muladara cakru, evolucija više nije spontana jer
covek nije više potpuno u vlasti zakona prirode. Tako , ivotinje
se pare samo u odredjeno doba. Ostalo vreme, cak iako ive zajedno
nece se pariti. Ali pošto je covek slobodan od zakona prirode, moe
da se pari kad god hoce. Covek ima svesnost vremena i prostora i ima ego.
On moe da misli, moe da zna da misli i moe da zna da
zna da misli. Ovo je moguce zbog evolucije ega. Ako nema ega nema ni dvostruke
svesnosti. ivotinje nemaju dvostruku svesnost. Prema tome , covek
ima višu svest, i jednom kada je zadobije, mora da usmeri svoj rad
u pravcu njene evolucije. Zato se kae da kundalini spava u muladara
cakri, jer ona ne moe da napreduje iznad ove tacke ukoliko se na
to ne podstakne .Naravno, kundalini moe da ostane u jednoj cakri
godinama ili cak ceo ivot. Budjenje šakti u muladari cakri
moe se dogoditi više puta a moe i da ponovo zaspi.Medjutim,
jednom kada šakti ode iznad Manipura cakre, više se ne vraca.
Ponekad, kada kundalini pri prolasku zastane u nekoj cakri, pocinju da
se ispoljavaju neke sidije ili psihicke moci povezane sa to cakrom, i
kada ih covek dobije dolazi u iskušenje da ih pokazuje, ali to samo
pothranjuje njegov ego i prekriva ga debelim velom maje ili neznanja,
sprecavajuci njegov dalji napredak Zato pre pocetka praktikovanja kondalini
joge u cilju budjenja cakri , treba da otkrijete od koje tacke ce podizanje
stvarno poceti. Najbolja metoda za ovo je koncentgracija na muladaru svakodnevno
od petnaesto do trideset minuta , petnaest dana, pa na svadištanu
i redom do sahasrare. Ubrzo cete otkriti svoju tacku evolucije.
Medjutim , postoji jedna veoma vana napomena. Cak i ako je vaša
cakra kao što je anahata slucajno prdobudjena, morate pokušati
da probudite i nie cakre. Svrha budjenja kondalini i podizanje kroz
sve cakre je njihovo budjenje i budjenje delova mozga sa kojima su povezane.
Stoga, da bi se probudio ceo mozak, sve cakre moraju biti probudjene.
Budjenje cakri u našoj svesti i umu karakterišu odredjene promene.
Te pomene su u uskoj povezanosti sa svakodnevnim ivotom. Sa našim
sadašnjim stanjem uma mi nismo sposobni da konrtolisemo sva dešavanja
u ivotu. I cini se da naša patnja , agonija i frustracije nisu
toliko posledice ivotnih uslva koliko našeg uma. Tato cilj
budjenja cakri , sušumne i kundalini treba da bude povezan sa našim
svakodnevnim ivotom.
Kada se cakre probude, um se automatski menja. Vaš sistem vrednosti
u ivotu se takodje menja i kvalitet vase ljubavi i odnosa znatno
se poboljšava, što vam omogucava da uravnoteite razocarenja
i frustracije u ivotu. U stanju ste da ivite malo uzvišenije
nego do tada i vaš stav prema sebi i prema ivotu je mnogo bolji.
Ako budjenja cakri moe da vam donese osecaj jedinstva u vašoj
porodici, srecu i unutrašnju ispunjenost onda je to pravi nacin da
se to i postigne.
KUNDALINI
Pre nego što pocnemo pricu o cakrama, moramo nešto reci i o
KUNDALINI, pošto ona predstavlja i buducu svest covecanstva.
Na sanskritiu KUNDAL znaci navoj i tako je kundalini opisana kao "to
što je navijeno". Ovo je tradicionalno tumacenje ali je pogrešno
shvaceno. Rec kundalini zapravo dolazi od reci KUNDA što znaci "udubljenje,
jama ili rupa". Ako iskopate jamu ili rupu, to je kunda. Kunda se
odnosi i na konkavnu jamu u kojoj je smešten mozak nalik sklupcanoj
zmiji koja spava. To je pravo znacenje kundalini. Zato se kundalini simbolicno
opisuje kao sklupcana, uspavana zmija, uvijena tri ipo puta.
Sombolika tri ipo puta uvijene zmije je: tri namotaja predstavljaju tri
slova OM-a koja se odnose na prošlost, sadašnjost i buducnost.
Na tri gune: tamas, tadas i satvu. Na tri stanja svesti: budno,
spavanje i sanjanje. Na tri tipa iskustva: subjektivno, culno i odsustvo
iskustva. Pola namotaja simbolizije transcendentalno stanje koje nije
ni stanje budnosti, ni spavanje ni sanjanje. Tako, tri ipo namotaja predstavljaju
celokupno iskustvo univerzuma zajedno sa transcendentalnim iskustvom.
Naravno nikakva zmija ne prebiva ni u jednoj cakri, vec je zmija oduvek
bila simbol kreativne svesti. Bog Višnu se odmara na skulupcanoj
zmiji, Kali je takodje obmotana zmijama. Ova zmijska snaga simbolizuje
nesvesno u coveku.
Rec kundalini se odnosi na šakti ili snagu kada je ona u svom uspavanom
potencijalnom stanju, a kada je manifestovana moete je zvati Devi,
Kali, Durga, Sarasvati, Lakšmi ili bilo kojim drugim imenom u zavisnosti
od manifestacije kojoj svedocite.
Kundalini nije mit ili iluzija. To nije hipoteza. Kundalini je biološka
supstanaca koja postoji unutar tela. Njeno budjenje stvara elektricne
impulse po celom telu i ovi impulsi mogu biti registrovani savremenim
naucnim instrumentima i mašinama. Zato svako od nas treba da shvati
vanost budjenja kondalini i da se odluci da probudi ovu veliku šakti.
I ako poelimo da probudimo kundalini da bi smo uivali u jedinstvu
Šive i Šakti, stvarnom jedinstvu dve velike sile unutar nas,
razumeti istinu iza pojavnog, onda nema više prepreka. I ako se dogodi
potpuno budjenje covek postaje mali bog, olicenje boanskog.
Da bismo probudili kundalini moramo se pripremiti pomocu jogickih tehnika.
Moramo vebati asane, pranajamu, krija jogu i meditaciju. Tek kada
budemo mogli da dovedemo pranu u sedište kundalini, energija ce se
probuditi i napraviti sebi put kroz sušumnu nadi, centralni nervni
kanal koji dovodi do mozga. Smatra se da se zmijska snaga budi iz nesvesnog
stanja u muladari. Kako se kundalini penje, ona prolazi kroz razlicite
cakre koje su povezane sa razlicitim uspavanim površinama mozga.
Sa probudjenjem kundalini javlja se eksplozija u mozgu, a uspavane površine
pocinju da se otvaraju kao cvetovi.
Stoga se kundalini moe izjednaciti sa budjenje uspavanih površina
mozga
UVOD U CAKRE
Mnogi naucnici i filozofi se ne slau kad je u pitanju prihvatanje
i objašnjenje postojanja cakri. Oni ne znaju da li cakre treba traiti
u fizickom telu ili u suptilnom. Ako postoje u fizickom telu, gde su onda?
A naravno, suptilno telo nije predmet izucavanja moderne anatomije tako
svako tumacenje dato na to pitanje nije u potpunosti zadovoljilo potrebu
za naucnim objašnjenjem. To je dovelo do toga da je postalo mnogo
razlicitih objašnjenja o cakrama. Tantricko vidjenje cakri se u potpunosti
razlikuje od ostalih i ti tekstovi o postojanju cakri imaju potpuno drugaciju
koncepciju.
Cakre, kundalini i um imaju suptilne aspekte na svim vibracijskim nivoima,
pa tako razliciti ljudi vide ove aspekte razlicito, što zavisi od
realizacije odredjenih cakri. Iskustva ce zavisiti od toga na koji se
aspekt cakre koncentriše, pa iako su iskustva razlicita uvek se otkrije
da je rec o istom samo sa razlicitih tacki gledišta. Pa tako dok
bi jogi opisao cakre na spiritualan ili simbolican nacin, hirurg bi ih
opisao kao mnoštvo nervnih vlakana koji grade ono što on naziva
pleksusima. Medjutim, pre nego što pokušamo da shvatimo cakre
na osnovu tudjih pisanih i verbalnih opisa, teba da ih sami doivimo
i steknemo sopstveni uvid. Tantra je u suštini pre prakticna nego
intelektualna nauka i sama praksa moe dovesti do istinskog iskustva
i pravog razumevanja.
Ako, zbog sticanja licnog iskustva o cakrama praktikujemo tehnike kundalini
i krija joge potrebno je da znamo boje i simbole cakri, jer imaju vanu
ulogu u budjenju pojedinih cakri. Svaka cakra ima odredjenu boju, mantru,
mesto i obim iskustva povezan sa njom.
U tantri jogi simboli cakri su lotosovi cvetovi. Kao što lotos egzistira
na tri razlicita nivoa: blato, voda i vazduh, tako i covek mora proci
kroz tri jasno odredjena stadijuma u spiritualnom ivotu koji predstavljaju
njegovo postojanje na tri razlicita nivoa: neznanje, tenja i trud
i prosvetljenje. Kulminacija rasta lotosa je predivan cvet. Na isti nacin
kulminacija covekovog spiritialnog traganja je budjenje i cvetanje ljudskog
potencijala
U svakoj cakri kombinovano je šest elemenata: boja, broj latice lotosovog
cveta, jantra ili geometrijski oblik, bidja mantra, ivotinjski simbol
i viši ili boanski simbol. ivotinje predstavljaju vašu
predhodnu evoluciju i instinkte, a boanstva višu svest.
Medjutim, ako ste vi dobar jogicki aspirant, vi ce te u svojoj spiritualnoj
praksi, moda, koncentrišuci se na odredjenu cakru otkriti da
je ona druge boje, to je onda istina za vas proistekla iz vašeg iskustva.
KŠETRAM CAKRE
U mnogim vebama kundalini joge treba da koncentrišemo svoju
svesnost na kontaktne tacke cakri u kicmenom stubu . Medjutim, vecini
ljudi je lakše da se koncentrišu na KŠETRAM cakre koji
se nalazi na prednjoj strani tela. Kšetram se moe smatrati
za refleksiju originalne kontaktne tacke cakre i kada se koncentrišemo
na njega, stvara se senzacija koja putuje kroz nerve do same cakre, a
zatim nastavlja do mozga.
Muladara nema kšetram, ali svadištana, manipura, anahata, višudi
i agja imaju svoje fizicke kopije direktno ispred sebe na istoj horizontalnoj
ravni. GRANTIJI
Postoje tri psihicka cvora ili grantija. U fizickom telu koji predstavljaju
prepreke na stazi budjenja kondalini. Zovu se: BRAHMA, VIŠNU i RUDRA.
Oni predstavljaju nivoe svesnosti gde su moc MAJE - iluzije, neznanje
i vezanost za materijalne stvari posebno jaki. Svaki aspirant mora da
transcendira ove prepreke da bi procistio prolaz kojim kundalini treba
da prodje.
BRAHMA GRANTI: funkcioniše u predelu muladara cakre. Predstavlja
vezanost za fizicka zadovoljstva, materijalne stvari i izrazitu sebicnost.
Podrazumeva negativnost, neznanje i letargiju.
VIŠNU GRANTI: je u predelu anahate cakre. Predstavlja prepreku emocionalne
vezanosti i vezanosti za ljude. Ima tendenciju ka strasti, ambiciji i
potvrdjivanjima.
RUDRA GRANTI: je u predelu agja cakre, predstavlja vezanost za psihicke
fenomene i ideju o sebi kao individui, što covek mora napustiti da
bi mogao dalje da spiritualno napreduje.
Naša razmišljanja o psihickim centrima pocinje sa agja cakrom,
i to je tacka sastajanja gde se tri glavna nadija ili sile- ida, pingala
i sušumna stapaju u jedan tok svesti i teku ka sahasrari, temenom
centru.Kada se um koncentriše na ovu tacku sastajanja, dolazi do
transformacije ndividualne svesti stapanjemi tri velike sile.
Individualna svest je uglavnom sacinjena od ega i na racun ega smo svesni
dualnosti. Dakle, doklegod postoji dualnost , ne moe biti samadija,
dokle god ne zaboravimo na sebe, ne moemo otici izvan sebe i kada
se jednom ida i pingala sjedine sa sušumnom u agja cakri vi potpuno
gubite sebe. Tada individualna svest nestaje i vi potpuno transcendirate
domen dualnosti.
Ali, budjenje bilo koje cakre izbacice na površinu eksploziju ili
izraavanje pozitivnih ili negativnih karmi a naravno da nije svako
sposoban ili spreman da se suoci sa njima. Zato se kaze da je najbolje
prvo procistiti um , pa pošto je um procišcen moemo buditi
i ostale cakre. Iz tog razloga naše izlaganje pocinjemo sa agjom
Rec agja potice od sanskritske reci koja znaci "znati, poslušati
ili pratiti". Doslovno agja znaci "komanda" a poznat je
i kao "guru cakra". Agja cakra se takodje naziva "oko intuicije"i
to je prolaz kroz koji pojedinac ulazi u astral i psihicku dimenziju svesti.
Mozda je najuobicajenije ime ove cakre "trece oko" i mnoge misticne
tradicije i kulture svih vekova u velikoj meri koriste ovo ime Ona je
predstavljena kao psihicko oko koje se nalazi izmedju dva fizicka oka
i gleda ka unutra umesto ka spolja.
Interesantno je napomenuti da je agja cakra aktivnija kod ena nego
kod muškaraca. Medjutim., kod vecine ljudi unutrašnje oko je
zatvoreno i mada su svesni dogadjaja u spoljašnjem svetu, nemaju
razumevanja za istinu.
Agja cakra se nalazi u mozgu odmah iza centra izmedju obrva. Ona je na
samom vrhu kicmenog stuba u produenoj modini. U pocetku je
veoma teško osetiti tacnu lokaciju agje, pa se zato koncentrišemo
na kšetram agje, centar izmedju obrva, bromadju. Takodje ovde treba
pomenuti da su agja cakra i epifiza jedna ista stvar. Hipofiza je sahasrara,
i kao sto su epifiza i hipofiza usko povezane isto tako su agja i sahasrara.
Mozemo reci da je agja kapija sahasrare cakre. Ako je agja probudjena
i pravilno funkcioniše , sva iskustva koja se odvijaju u sahasrari
se mogu kontrolisati. Dokle god je funkcionisanje epifize zdravo i funkcionisanje
hipofize je kontrlisano.
Tradicionalni simbol agje je lotgos sa dve latice. Po svetim spisima ona
je blede, svetlo sive boje, kao kišni dan. Neki kau da je bela
kao mesec ili srebrnasta, ali zapravo ona je nedokucive boje. Na levoj
latici je slovo HAM , a na desnoj KŠAM, upisani su srebrnasto belom
bojom i to su bidja mantre za Šivu i Šakti. Jedna predstavlja
Mesec ili ida nadi, a drugu Sunce ili pingala nadi. Ispod cakre se stapaju
tri nadija. Unutar lotosa je savršeni krug koji simbolizuje šunju,
prazninu. Unutar kruga je obrnuti trougao koji predstavlja šakti.
Kreativnost i manifestaciju. Iznad trougla je crni šivalangam koji
predstavlja simbol vašeg astralnog tela. Agja cakra ima crni lingam
sa veoma jasnim konturama . On se zove ITARAKJA LINGAM i on je kljuc za
više dimenzije spiritalnog ivota.
Iznad šivaligana je tradicionalni simbol OM sa svojim repom na vrhu
i mladim mesecom i binduom iznad njega. Om je bidja mantra i simbol agja
cakre, i iznad njega se moe videti trag zvucne svesti. Paramšiva
je boanstvo agja cakre i on sjaji kao niz bljeskova. Boginja je
Hakini, i ona je cistog uma, a njenih šest lica podsecaju na masec.
Svaka cakra ima TANMANTRU ili poseban nacin percepcije, GJANINDRIJU ili
organ culne percepcije i KARMA INDRIJU ili motorni organ.
Tanmantra, gjanindriju i karma indriju agja cakre zajedno cine UM. Njena
ravan je TAPA LOKA, gde su ostaci nesavršenosti prdocišceni
i karme sagorene. Zajedno sa višudi cakrom agja cini VIGJANA-MAJA
KOŠU, koja inicira psihicki razvoj.
Tako , agja je u suštini cakra uma i predstavlja viši nivo svesnosti.
Kad god se koncentrišemo na nešto , bilo da je to muladara,
svadištana ili manipura cakra ili neki spoljanjei objekat ili ideja,
uticemo na agju.
Kada je agja probudjena nestalnost individualnog uma nestaje i procišceni
BUDI- suptilna inteligencija ili viša percepcija,.se manifestuje.
Mentalne odluke se skoro odmah pretvaraju u plodove. Agja je centar svedocenja
gde covek postaje nevezani posmatrac svih dogadjaja ukljucujuci i one
unutar tela i uma . Dok se agja cakra ne probudi, mi se nalazimo u nekoj
vrsti iluzije i da bi dostigli agja cakru, neophodna je: sadana, disciplina
, cvrsta vera i postojan napor.
VEBE ZA BUDJENJE AGJA CAKRE
Direktna koncentracija na agja cakru je veoma teška i zbog toga se
u tantri i jogi za budjenje ove cakre koristi centar izmedju obrva koji
je ustvari kšetram ove cakre. Ova tacka se nalazi izmedju dve obrve
i moe se aktivirati razlicitim tehnikama.
Nekoliko meseci pre pocetka praktikovanja tehnika za budjenje agja cakre
dobro bi bilo da praktikujemo DJALA I SUTRA NETI da bi se procistila oblast
nosa što ce doprineti vecoj senzitivnosti agja cakre i doprinece
njenom budjenju.
Prvo postoji vana šatkrija - tehnika pocišcavanja, po
imenu TRATAKA, koja pomae u budjenju agje. To je mocna tehnika koja
se moe definisati kao gledanje netremice u jednu tacku ili predmet.Postoje
dve osnovne podele tratake, BAHIRANGA - spoljašnju i ANTARANGA-unutrašnju.
. Unutrašnja trataka je unutrašnja vizualizacija cakre, jantre
ili licnog boanstva.Oci ostaju zatvorene sve vreme. Vreme vebanja
tratake je onoliko koliko vama vreme dozvoljava ali petnaesto do dvadeset
minuta je uobicajeni period vebanja.
Ako se redovno veba, razvija moc koncentracije a usled te koncentracije
nastupa direktno budjenje latentnih sposobnosti agja cakre. Najbolje vreme
za vebu tratake su mracni sati ranog jutra i kasne veceri. U to
vreme atmosfera je mirna i tiha - ne samo fizicka vec i mentalna i psihicka
takodje. I tada je uspeh tratake neizbean.
PRVA VEBA
U meditativnom smo poloaju.Telo mora da ostane nepomicno tokom vebanja.
Postavite upaljenu svecu u nivou ociju, tacno ispred centra izmedju obrva
i cetrdesetak santimetra udaljenu. Plamen treba da bude miran. Gledamo
netremice u najsvetliji deo plamena bez treptanja nekoliko minuta. Koncentracija
je na plamenu i svesnost ostalih delova tela se gubi. Kada se oci umore
ili ako pocnu da suze, zatvorite ih i opustite. Budite svesni zadrane
slike plamena ispred zatvorenih ociju.Cim pocne da nestaje, ponovo otvorite
oci i pocnite da se koncentrišete na plamen svece.
DRUGA VEBA
Sednemo u meditativni poloaj i pogledamo napred u odredjenu tacku,
a zatim što je moguce više na gore, a da ne pomeramo glavu.
Usredsredimo oci i koncentrišemo se na centar izmedju obrva. Pokušamo
da eliminišemo proces mišljenja i meditiramo na agja cakru.
Ponavlljamo OM , OM, OM,sa svesnošcu zvucnih vibracija u centru izmedju
obrva u koji zurite . Svaki OM treaba da bude proizveden mekim, jasnim
glasom, sa svesnošcu svake vibracije mantre u centru izmedju obrva.
Svaka mantra treba da traje jednu do dve sekunde i da je sledeca odmah
prati . Vebajte tri do pet minuta.
Ova sadana za agja cakru treba da se upranjava svakodnevno , tokom
mesec dana .
Zatim predjite na sadanu za budjenje muladara cakre.
MULADARA CAKRA LA M
Sanskritska rec mula znaci "koren ili osnova " i to je upravo
ono što cakra predstavlja. Muladara je u osnovi sistema cakri tako
da su i njeni uticaji u osnovi našeg celog postojanja. Impusli ivota
se podiu kroz telo i cvetaju u najvecu ekspanziju naše svesnosti
u oblasti koja je poznata kao sahasrara. Ceo univerzum i svi njegovi objekti
moraju imati neku osnovu iz koje
evoluiraju i u koji se vracaju posle rastapanja.
U tantri, sedište kundalini šakti je u muladara, osnova iz koje
se radja mogucnost više realizacije. Za ovaj veliki potencijal se
kae da lei uspavan u obliku sklupcane zmije.
Muladara se tradicionalno predstavlja kao lotosov cvet sa cetiri tamnocrvene
latice. Na svakoj od latica je po jedno zlatno slovo: VAM, ŠAM, ŠAM
i SAM. U cašici je uti kvadrat, simbol za element zemlje, okruen
sa osam zlatnih strelica. Cetiri na temenu i cetiri na sredinama stranica.
Za njih se kae da predstavljaju sedam Kula planina na osnovnoj strelici
zemlje.
Zlatno uti kvadrat, jantra elementa zemlje, podupire slon sa sedam
surli. Slon je najveca od svih kopnenih ivotinja i poseduje veliku
snagu i stabilnost. Ovo su osobine muladare - velika uspavana moc koja
pociva na potpuno stabilnom, cvrstom mestu. Sedam slonovih surli oznacavaju
sedam minerala koji su od ivotnog znacaja za fizicko funkcionisanje.
Slon sa sedam surli je instrument velikog uma, velike kreativnosti.
Na ledjima slona u centru kvadrata je tamnocrveni obrnuti trougao. Ovo
je simbol šakti ili kreativne energije koja je odgovorna za plodnost
i umnoavanje svih stvari. Unutar trougla je svajambu ili dumra linga,
sive boje. Oko ove linge, koja predstavlja astralno telo, tri i po puta
je obmotana kundalini sjajna kao munja. Broj tri predstavlja tri gune
ili kvaliteta prirode u coveku, polovina predstavlja transcendentalno
stanje. U tantri je ova zmija poznata kao MAHAKALA, veliko i beskrajno
vreme. Ovde kundalini lei u utrobi nesvesnog, izvan vremena i prostora
i kod vecine ljudi je uspavana . U svom probudjenom stanju kundalini šakti
predstavlja naš spiritualni potencijal dok u svom uspavanom stanju
predstavlja instiktivni nivo ivota koji cini osnovu našeg postojanja.
Obe mogucnosti lee u muladari.
Na vrhu obrnutog trougla je bidja mantra LAM. Unutar bindua, iznad mantre,
nalazi se boanstvo u obliku slona, Ganeša, i boginja Dakini
koja ima cetiri ruke i sjajno crvene oci. Njen sjaj lici na sjaj mnogo
sunca koja se radjaju u isto vreme. Ona je nosilac vecno ciste intelegencije.
Tanmatra ili culo povezano sa muladarom je miris i upravo ovde se manifestuju
psihicki mirisi. Gjanindrija ili culni organ je nos, a karmaindrija, motorni
organ, je anus. Budjenje muladare obicno je propraceno golicavom senzacijom
oko trticne kosti ili anusa i culo mirisa postaje toliko razvijeno da
je neprijatne mirise vrlo teško podnostiti.
Muladara je direktan prekidac za budjenje agja cakre. Pripada bhu loki,
prvom nivou smrtnog postojanja i ona je glavni centar APANE. Muladara
je takodje sedište ANAMAJA KOŠE, fizickog tela koje je povezano
sa unošenjem hrane i izbacivanjem fekalija.
Muladara je osnova iz kjoje tri glavna psihicka kanala ili nadija izlaze
i teku du kicmenog stuba, kae se da ida, mentalna sila, izranja
sa leve strane muladaare, pingala vitalna sila, sa desne, i sušumna
spiritualna sila, iz centra. Zato su hatha joga vebe, posebno pranajama,
veoma vane u kundalini jogi jer procišcavaju i uravnoteavaju
psihicke tokove. Jednom kada stanje uravnoteenosti izmedju ide i
pingale postane stabilno i trajno, budjenje u muladari postaje eksplozivno
i kundalini se die još jace, prevazilazeci sve prepreke na
svom putu sve dok ne dostigne svoj krajnji cilj u sahasrari.
Ova cakra je fiziološki povezana sa organima za izlucivanje, urinarnim,
seksualnim i reproduktivnim organima. Covekov ivot, njegove elje,
dela i dostignuca su pod kontrolom seksualnih elja i što god
da cinimo u ivotu to je izraz ove nie cakre. Naše nie
samskare i karme su ovde smeštene pošto se u niim inkarnacijama
celo bice zasniva na seksualnoj licnosti. Ukoliko muladara cakra nije
procišcena, centar koji joj odgovara u mozgu ce zauvek ostati tamasican.
Seksualni odnosi nisu greh ali svesnost se mora probuditi i na taj nacin
ce se promeniti smisao celog cina.
U tantri je jasno naznaceno da je svrha seklsualnog cina trostruka i da
zvaisi od frekvencije covekog uma. Neki ljudi ga upranjavaju radi
potomstva, drugi, samo radi zadovoljstva, a neki ljudi ga praktikuju kako
bi lakše prokrcili put do samadija. Kroz to iskustvo oni otvaraju
više centre.
Budjenje muladara cakre je veoma vano, prvo zato što je to
sedište kundalini, a drugo zato što je to sedište velikog
tamasa. Sve strasti su uskladištene u muladari, sva krivica, svaki
kompleks i svaka agonija ima svoj koren u muladara cakri.
Muladara je jedan od navanijih i najuzbudljivijih, ali isto tako
i najuznemirujucih psihickih centara koji se bude vebanjem kundalini
joge. Zbog toga, budjenje agja cakre treba da bude preduslov za budjenje
muladare. Mentalne mogucnosti daju aspirantu sposobnost da objektivno
svedoci dogadjajima budjenja muladare sa vecim razumevanjem. Ovo cini
celokupno iskustvo manje uznemirujucim i traumaticnim.
Sedište muladare u muškom telu je malo iznad perineuma, na sredini
izmedju testisa i anusa. To je unutrašnji aspekt ovog nervnog kompleksa
koji prenosi sve vrste senzacija i usko je povezan sa testisima. U enskom
telu , muladara cakra se nalazi na unutrašnjohj strani cerviksa.
VEBE ZA BUDJENJE MULADARA CAKRE
Proces budjenja muladara cakre nije mnogo teak . On se moe
postici na razne nacine a najlakši je od svih, koncentracija na vrh
nosa, jer su modani centri koji prestavljaju muladara cakru povezani
sa nosem. Zbog toga mi cemo u budjenje muladara cakre ukljuciti NASIKAGRA
DRIŠTI-vebu zurenja u vrh nosa, kao i MULA BANDU, koja direktno
stimuliše muladara cakru. Zapamtite da muladara cakra nema kšetram.
LOCIRANJE MULADARA CAKRE DODIROM
Muškarci treba da sednu u udoban poloaj i pritisnu jednim
prstom perineum, sredinu izmedju anusa i testisa, a zatim da zgrce mišice
na tom mestu. Tu ce osetiti kontrakciju. Kada mogu da kontrahuju mišice
bez pokretanja anusa ili penisa, perinealno telo je uspešno izdvojeno.
ene treba da zauzmu udoban sedeci ili leeci poloaj i
blago stave prst u vaginu najdalje koliko moe. Zatim neka zategnu
mišice tako da se gornji zidovi vagine zgrce i stegnu prst. Ako ovo
mogu da cine bez kontrakcije anusa ili prednjeg dela perineuma, klitorisa
ili urinarnog otvora, onda je lokacija muladare tacna.
MULA BANDA
Sedite u sidasanu ili bilo koji drugi poloaj koji izaziva cvrst
pritisak u predelu muladara cakre. Opustite se zatvorenih ociju. Zadrite
dah i zgrcite mišice u predelu muladara cakre. Udahnite duboko. Povucite
mišice što je više moguce nagore ali bez izuzetnog naprezanja.
Pukušajte da zgrcite samo tacku aktiviranja muladare cakre tako da
urinarna muskulatura ispred i analna iza nje ostanu opuštene. Drite
panju fiksiranu na odredjenu tacku kontrakcije. Zadrite ovu
zgrcenost što je više moguce. Zatim opustite mula bandu i dišite
normalno. Vebajte ovo nekoliko minuta dnevno.
NASIKAGRA DRIŠTI
Sedite u meditativni poloaj prave kicme i licem okrenutim napred.
Zatvorite oci i opustite celo telo neko vreme. Zatim otvorite oci i
usmerite
ih na vrh nosa. Ne napreite oci vec pokušajte da fiksirate
pogled na vrh nosa. Kada je panja oba oka fokusirana na vrh nosa,
videcete da se duple linije nosa stapaju u jednu cvrstu konturu. Kada
vam postane nelagodno opustite poloaj ociju nekoliko sekundi a
zatim ponovite vebu. Nikada ne napreite oci.
SVADIŠTANA CAKRA
Rec sva na sanskritskom znaci "sopstveno", a adištana "mesto
prebivanja ili boravište" pa tako SVADIŠTANA znaci "sopstveno
boravište". Isto kao i svadištana je odgovorna za budjenje
kundalini šakti u muladari. U stvari, kae se da je prvobitno
sedište kundalini bilo u svadištani ali se desio pad i kao posledica
toga maha kundalini se nastanila u muladari.
Svadištana odgovara reproduktivnom i urinarnom sistemu u telu, a
fiziološki je povezana sa prostatom ili uterovaginalnim spletom nerava.
Lokacija svadištane je u osnovi kicmenog stuba u nivou trticne kosti.
To je mala koštana lopta koja se moe osetiti iznad anusa. Anatomski
je veoma blizu muladare cakre i u muškom i u enskom telu. Kšetram
svadištane je na prednjem delu tela u nivou stidne kosti.
Svadištanu moemo doiveti u crnoj boji, pošto je
sedište primarnog neznanja. Medutim tradicionalno se predstavlja
kao svetlo crveni ili narandasto-crveni lotos sa šest latica.
Na laticama se nalazi slova: BAM, BHAM, MAM, JAM , RAM i LAM, napisana
sjajnom bojom.
Element ove cakre je voda, simbolicno predstavljen belim mladim mesecom
unutar cašice lotosa. Mlad mesec je formiran iz dva kruga koji dalje
formiraju dve jantre. Veci krug ima latice okrenute ka spolja i predstavlja
svesnu dimenziju postojanja. Sa unutrašnje strane mladog meseca je
slican krug samo sa manjim laticama koje su okrenute ka unutra, to je
nesvesna dimenzija. Ove dve jantre razdvaja beli krokodil u mladom mesecu.
Krokodil je predstavnik celog fenomena nesvesnog ivota. On simbolizuje
podzemna kretanja karme. Na njemu je smeštena bidja mantra VAM, koja
kao i mesec besprekorna i bela. Unutar bundua mantre, prebivaju bog Višnu
i boginja Rakini. Višnu ima cetiri ruke, telo mu je sjajno plave
boje, odeca mu je uta i lepog izgleda. Rakini je boje plavog lotosa.
U svojim podignutim rukama dri razna oruja. Ona je boginja
biljnog sveta, a pošto je svadištana usko povezana sa biljnim
svetom, kae se da je upranjavanje vegetarijanske ishrane vano
za budjenje ove cakre.
Loka za svadištanu je bhuvar, pelazni nivo do spiritualne svesnosti.
Tanmatra ili culo povezano sa ovom cakrom je ukus. Gjanindrija ili culo
znanja je jezik. Karmaindrija ili culo akcije su seksualni organi, bubrezi,
i urinarni sistem. Glavna vaju svadištane je vjana koja prolazi celim
telom, a svadištana i manipura su sedište pranamaja koše.
U kundalini jogi svadištana se obicno smatra preprekom u smislu da
ove karme koje lee u nesvesti ne dozvoljavaju probudjenoj kundalini
da prodje kroz nju.
Onaj koji meditira na kundalini u svadištana cakri trenutno se oslobadja
unutrašnjih neprijatelja-poude, ljutnje pohote itd. Njegove
reci veoma razumno zvuce. On postaje kao sunce koje osvetljava tamu neznanja.
Madjutim, posle prvog budjenja kundalini se vraca u san mnogo puta, iskljucivo
zbog
karmicke blokade u svadištani. I kada se kundalini nadje u svadištani
poslednji ostaci karme se odbacuju i sve negativne samskare odstranjuju.
U to vreme vam se mogu javiti ljutnja, strah, seksualne fantazije i strast.
Samo neustrašivi i oni koji imaju jaku volju mogu da odole ovim iskušenjima.
Ako se covek imalo koleba, kundalini ce se vratiti u muladaru i pravo
budjenje ce biti još tee. Zato se u prvom stadijumu sadane
i budjenja mora imati vrhunska vairagja - nevezanost. To ne treba da bude
intelektualna vairagja, vec posledica duboke analize situacija u ivotu
gde je kraj ivotnim zadovoljstvima jer niko i nikad nije zadovoljio
svoje elje u jednom ivotu i ako to sadaka razume ovu istinu
kundalini ce proci kroz svadištanu sigurno i relativno brzo i prokrciti
sebi put do manipure cakre. Bez ovog razumevanja svadištana postaje
kao neprobojna celilcna zavesa.
Na višem nivou svadištana deluje kao prekidac za bindu. Bilo
koje budjenje svadištane se istovremeno prenosi na bindu, gde se
doivljavaju kao zvucno telo, što je vana psihicka odlika
cakre. Po tantrickim spisima postoji mnogo drugih psihickih odlika koje
se dobijaju budjenjem svadištana cakre, a to su:gubitak straha od
vode, radjanje intuitivnog znanja, svesnost astralnih entiteta i sposbnost
da se oseti bilo šta što elimo za sebe ili za druge.
Ne smemo zaboraviti da sve do svadištane svest još uvek nije
porcišcena. Usled neznanja i konfuzije, probudjene psihicke moci
na ovom nivou su cisto propracene lošim mentalnim namerama. Kada
aspirant pokušava da se manifestuje ili izrazi kroz psihicki medijum,
on cešce postaje posrednik niih i licnih tendencija nego boanskih.
Suština i zakljucak bi bio - budjenje kundalini nije teak zadatak,
ali zato odlazak iznad svadištane jeste. Da biste to postigli morate
poboljšati generalnu pozadinu vašeg psiho-emocionalnog ivota.
Jednom kada prodjete svadištanu više necete morati da se suocavate
sa eksplozivnim traumama, ali ce zato biti drugih teškoca. Kundalini
se verovatno više nece spuštati ponovo, pošto joj je sudbina
da nastavi dalje ali problemi s kojim cete se suocavati nakon toga ticace
se sidija, a njih je daleko tee kontrolisati.
VEBE ZA BUDJENJE SVADIŠTANA CAKRE
Sadana za budjenje svadištana cakre je usko povezana sa uroginitalnim
sistemima u telu. Prostatom i testisima kod muškaraca i genito-ovarijum
sistemom kod ene. Postoje dve vreoma mocne vebe koje kanalilzuju
seksualnu energiju i pomau da se probudi svadištana. To su
VADJROLI I SAHADJOLI mudre. Vardjoli bebaju muškarci, a sahadjoli
ene.
PRIPREMNE VEBE
Preporucujemo vam da vebate šašankasanu, danurassanu i
šašank-budjangasanu. Ove asane ce vam pomoci da se na pocetku
svadištana procisti.
LOKACIJA SVADIŠTANA CAKRE
Sedite u udoban poloaj. Povucite prst nadole do samog kraja kicme
i osetite kokiks, poslednji pršljen. Zatim, povucite prst naviše
otprilike oko dva centimetra du koštanog dela karlice i jako
pritisnite zadravajuci pritisak jedan minut. Kada sklonite prst,
oseticete propratno dejstvo otprilike centimetar unutar te senzacije je
mesto svadištana cakre. Koncentrišite se na nju dva minuta i
ponavljajte mentalno svadištana, svadištana svadištana.
LOKACIJA KŠETRAMA
Ako opipate donji deo abdomena, oseticete koštani deo na prednjoj
strani karlice on se zove pubis i to je anatomska lokacija kšetrama
svadistane.
VADJROLI MUDRA (za muškarce)
U meditativnom smo poloaju. Opustite se zatvorenih ociju. Pokušajte
da povucete seksualni organ na gore grceci nii abdomen i kontrahujuci
urinarni sistem. Ova kontrakcija je slicna onoj kada elite da prekinete
mokrenje. Kontrahujte deset sekundi, opustite deset sekundi i nastavite
naizmenicno. Koncentrišete se na kšetram ponavljajuci mentalno
ime cakre.
SAHADJOLI (za ene)
Sedite udobno u sida joni asanu, budite sigurni da vam je stopalo savršeno
cisto pre nego što postavite petu unutar vaginalnog otvora. Kontrahujte
mišice vagine, a zatim ih opustite nekoliko minuta uzastopno. Postepeno
povecavajte kontrakcije dok ne postanu intenzivnije i dublje. Nastavite
sa naizmenicnim kontrakcijama i opuštanjima ponavljajuci mentalno
svadištana , svadištana, svadištana.
"grad dragulja". Manipura cakra se nalazi tacno za pupka na
unutrašnjem zidu kicmenog stuba. Kšetram se nalazi na samom
pupku. Ova cakra anatomski odgovara solarnom pleksusu, koji kontroliše
digestivnu vatru i reguliše toplotu tela.
Manipura se simbolicno predstavlja svetloutim lotosom sa deset latica.
Neki tantricki spisi kau da latice imaju boju olovnih sivih kišnih
oblaka. Na svakoj latici je jedno od deset slova DAM,
DHAM, NAM, TAM , THAM, DAM, DHAM , NAM, PAM, PHAM, koja su upisana bojom
plavog
lotosa. U centru lotosa je predeo vatre, simbolizovan obrnutim vatreno
crvenim trouglom koji sija poput sunca na izlasku. Trougao ima bupuru
ili svastiku u obliku slova T na svakoj strani. Na najniem temenu
je ovan, predstavnik manipure koji simboliše dinamizam i nepokolebljivu
istrajnost. Na ovnu je smeštena bidja mantra manipure - RAM. U binduu
se nalazi bog Rudra i boginja Lakini. Rudra je svetlocrvene boje i posut
je belim pepelom. Ima tri oka i izgleda drevno. Lakini, univerzalna dobrociniteljka,
ima cetiri ruke, tamnog je tela koje zraci. Obucena je u uto, ulepšana
raznim ukrasima i opijena nektarom.
TANMANTRA manipure je vid. GJANINDRIJA ili organ znanja su oci i KARMAINDRIJA
ili
motorni organ je stopalo. Ova dva organa su usko povezana u smislu da
su vidjenje i voljna akcija medjuzavisni procesi. Manipura pripada SVAHA
LOKI, nebeskom planu postojanja. To je poslednji smrtni plan. Guna koja
dominira manipurom je radjas (aktivnost, intenzitet, rešenost). Tatva
je AGNI, element vatre, koji je veoma vaan u kundalini jogi. Njena
vaju je SAMANA koja vari i raznosi esencu hrane po celom sistemu. Manipura
i svadištana su sedište PRANAMAJA KOŠE.
Kae se da meditacija na manipura cakru donosi znanje o celokupnom
fizickom sistemu. Kada je ovaj centar procišcen i probudjen, telo
oslobadja od bolesti i postaje blistavo, a jogicka svesnost ne pada na
nie nivoe.
Manipura je veoma vaan centar u pogledu budjenja kundalini šakti.
To je centar dinamicnosti, energije, volje i postignuca i obicno se poredi
sa nepresušnom toplotom i snagom sunca, bez koje ivot na zemlji
ne bi bio moguc.
I pošto je muladara sedište kundalini, svadištana njeno
prebivalište, a manipura mesto budjenja onda je objašnjenje
da od manipure budjenje postaje kontinuirano i prakticno nema opasnosti
za pad ili involuciju svesti. Do te tacke kundalini se moe prodobuditi
i uzdici mnogu puta, da bi ponovo pala, ali budjenje manipure je ono što
se zove sigurno budjenje. Stabilizovati svesnost u manipuri i odrati
je budnom nije laka stvar. Sadaka mora biti veoma ozbiljan i istrajan
u svojim naporima da izazove dalja budjenja.
U predelu pupka nalazi se vaan spoj gde se spajaju dve vitalne sile
- prana i apana. To je
sukob dve velike sile u pranicnom spoju koji je ujedno i kšetram
manipura cakre . Kako se sjedinjuju one stvaraju toplotu i energiju ili
silu koja se direktno sprovodi od pupka do manipura cakre u kicmenom stubu.
Upravo ova sila je ta koja budi manipura cakru.
Moci stecene budjenjem manipure cakre su: sposobnost da se stvara i uništava,
samoodbrana,sitcanje skrivenog znanja, odsustvo straha od vatre, znanje
o sopstvenom telu, otpornost na bolesti i sposobnost povlacenja energije
do sahasrare.
VEBE ZA BUDJENJE MANIPURA CAKRE
Postoje razliciti metodi budjenja manipura cakre. Po hata jogi, manipura
je direktno povezana sa ocima. Agja cakra i manipura cakra su medjusobno
usko povezane na isti nacina kao što vizija i voljna akcija cine
medjusobno zavisan proces. Zato veba TRATAKE izaziva budjenje manipure
isto kao i agja cakre.
Mada tantra nije protiv neke posebne ishrane, kada se manipura cakra budi,
ishrana treba da bude veoma cista. U odredjenim stadijumima post je takodje
neophodan.
Glavne komponente manipura sadane su: agnisar krija i udijana banda.
Neke asane kao sto su: pavanmuktasana (antigastricka serija), cakrasana,
danurasana, mardjariasana, matsjasana, joga mudra, pašimotanasana
i uštrasana, su korisne za budjenje manipura cakre.
LOKACIJA CAKRE I KŠETRAMA
Stanite iz profila ispred ogledala. Stavite prst jedne ruke na stomak,
a prst druge ruke na kicmu, tacno sa druge strane. Sedite i jako pritisnite
prostom kicmu odrdzavajuci pritisak jedan minut, a zatim sklonite prst.
Pošto se osecanje pritiska nastavlja koncentrišite se na predeo
unutar tela malo dalje od tacke. Ovo je lokacija manipura cakre. Mentalno
ponavljajte mantru "manipura" nekoliko minuta dok osecate senzaciju
u toj tacki. Zatim fiksirajte svoju panju na sam stomak ovo je lokacija
manipura kšetrama. Dok osecate pusliranje u ovoj tacki, mentalno
ponavljajte mantru "manipura".
PROCIŠCAVANJE MANIPURE
Zauzmite udoban sedeci poloaj. Ispravite ledja i zatvorite oci.
Dišite polako i duboko, osecajuci podizanje i spuštanje pupka
kad udišete i izdišete. Osetite kako se vazduh širi i skuplja
u predelu pupka nekoliko minuta. Dok se pupak podie osetite kako
vazduh prolazi njime do manipure u kicmi. Dok se pupak spušta osetite
kako vazduh struji od manipura cakre u kicmi do pupka i izvan tela.
AGNISAR KRIJA
Sedite u vadjrasanu. Kolena su široko tako da se prsti pozadi dodiruju.
Ruke prave i na kolenima su, blago se nagnemo napred. Otvorite usta i
isplazite jezik napolje. Dišite ubrzanbo dok u isto vreme izbacujete
i uvlacite abdomen. Disanje treba da je uskladjeno sa pokretima abdomena
i treba da potseca na dahtanje psa. Ponovite dvadeset puta.
UDIJANA BANDA
Stanite raširenih nogu otprilike jedan metar. Savijete blago noge
i kolena i stavite dlanove na butine. Zatvorite oci i opustite celo tgelo.
Izdahnite potpuno i ne udišite. Zatim kontrahujte abdomenalne mišice
što je više moguce ka unutra i na go¬re. Drite poloaj
onoliko koliko moete da zadrite dah napolju. Koncentrišite
se na manipura cakru i ponavljajte mantru "man-ipura". Polako
opustite stomacne mišice i normalizujte disanje. Ponovite više
puta.
ANAHATA CAKRA
U kundalini jogi anahata cakra predstavlja
centar od velike vanosti jer iako je od manipure
budjenje konstantno , kundalini se mora due zadrati u anahati.
Kod vecine ljudi anahata cakra nije potpuno aktivna, vec delimicno. S
druge strane muladara je kod
vecine ljudi veoma aktivna i skoro sasvim probudjena.
Rec ANAHATA zapravo znaci "neprekinuti". Ovaj centar se ovako
naziva zbog svoje povezanosti sa srcem koje kuca, pulsira ili vibrira
u konstantnom , neprekidnom ritmu. U mnogim spisima je receno da postoji
zvuk koji nije ni fizicki ni empirijski, koji je transcendentalan po
svojoj
prirodi i koji traje vecno i neprekidno na isti nacin na koji srce kuca
odano i neprestano od pre rodjenja do smrti.
Anahata cakra je smeštena u kicmenom stubu na unutrašnjem zidu,
tacno iz centra grudi. Njen kšetram je kod srca i mada je anahata
poznata kao srcani centar, ne sme se pogrešno uzimati kao biološko
srce, mišicnu pumpu unutar grudi. Iako je njena fiziološka komponenta
srcani splet nerava, priroda ovog centra daleko je izvan fiziološke
dimenzije. U jogi je srcani centar takodje poznat kao BRIDAJAKAŠA,
što znaci "prostor unutar srca gde se nalazi cistoca".
Ova cakra je veoma delikatan centar jer je direktno povezana sa delom
mozga koji je odgovoran za sve kreativne nauke i fine umetnosti kao što
je slikanje, ples, muzika, poezija itd.
Mada vecina tantrickih spisa kae da je anahata sjajno crvene boje,
poput banduka cveta, moje iskustvo je da je plave boje. Ona ima dvanaest
latica na kojima su upisana slova svetlo crvene boje: KAM, KHAM, GAM,
GHAM, ANGA, CAM, CHAM , DJAM , DJHAM, NJAM, TAM i THAM. Unutrašnji
prostor anahate je šestougao koji predstavlja elemenat vazduha, VAJA
tatvu. Sacinjen je do dva isprepletena trougla, koji simbolizuju jedinstvo
Šive i Šakti. Obrnuti trougao je simbol kreativnosti, Sakti,
a uspravno postavljen trougao predstavlja svest Šive. Predstavnik
anahate, crna antilopa, koja je smeštena unutar heksagrama, poznata
je po svojoj budnosti i hitrosti. Iznad se nalazi bidja mantra JAM koja
je tamno sive boje. Unutar bindua ove mantre je vladajuci bog Iša
koji je blistav kao sunce. Sa njim je boginja Kikini - dobrociniteljka
svega u utoj odeci, sa tri oka, cetiri ruke i vedrog duha. U centru
cašice lotosa je obrnuti trougao u kome gori AKANDA DJOTIR, postojani
vecni plamen koji predstavlja DJIVATMU ili individualnu dušu.
Neki tantricki spisi kau da je civalinga unutar trougla. To je BANA
LINGA koji sija kao zlato. Ispod glavnog lotosa anahate je manji lotos
crvenih latica koji sadri KALPA TARU ili drvo ispunjenja elja.
Mnogi sveci preporucuju vizualizaciju na kalpataru ili na mirno jezero
unutar heksagrama anahate.
Anahata pripada MAHA LOKI prvom od besmrtnih nivoa. Njena vaju je PRANA,
koja prolazi kroz nos i usta, a njena tanmatra je osecanje ili dodir.
Gjanindrija je koa, a karma indrija su šake. Anahata cakra
predstavlja MANOMAJA KOŠU koja konroliše um i emocije.
VIŠNU GRANTI drugi psihicki cvor, nalazi se u ovom srcanom centru.
On predstavlja ropstvo emoconalne vezanosti, tendenciju coveka da ivi
pre na osnovu odluka donešenih snagom emocija i osecanja nego u duhu
spiritualnog ivota.
Kau da je onaj ko meditira na lotosu srca najviši medju jogijima,
izuzetno je mudar i pun plemenitih dela. Njegova cula su potpuno pod
konrolom,
a um mu je obuzet intenzivnom koncentracijom.
U tanrickim spisima se kae da je anahata cakra mesto gde se necije
misli i elje materijalizuju i ispunjavaju. Postoje dva osnovna nacina
razmišljanja - zavisno i nezavisno. Sve do manipura cakre vai
prvi nacin. Ali jednom kada šakti prodre u anahatu, drugi nacin postaje
vaeci.
Nie cakre pripadaju empirijskom svetu tela, uma i cula. Ljudi koji
prihvataju svoju sudbinu kao neizbenu nisu još transcendirali
muladaru i svadištana cakru. Anahata cakra je skoro potpuno izvan
ovih empirijskih dimenzija. To covek shvata da je njegova sudbina zaista
stvarna, ali da ipak moe otici izvan njenih zahteva. Ovo lici na
bacanje necega u vazduh
Tek kada dostignete anahata cakru vi postajete jogi, do tada vi sasmo
praktikujete jogu. U anahati postajete jogi zato što ste potpuno
ustoliceni u jogickoj svesti i zavisite od snage svoje svesti .
Po tantri, u korenu anahate se nalazi drvo ispunjenja elja poznato
kao KALPA TARU ili KALPA VRIKŠA. Kada ovo drvo pocinje da daje plodove,
šta god pomislite ili poelite postaje istina. Obicno imamo
mnogo elja, medjutim, kada bi pocele da se ostvaruju ubrzo bismo
su upitali da li zaista elimoda budu ispunjene. Mnogi ljudi više
vole da budu uslovljeni nego da preuzmu odgovornost za stvaranje sopstvene
sudbine. A tako je i bolje.
Kada se anahata cakra probudi i procveta morate imati veoma dobru snagu
ili društvo. Ne treba da se druite sa ljudima koji zavise od
svoje sudbine vec sa ljudima koji se oslanjaju na veru. Morate imati nepomucenu
veru i moc svoje sopstvene volje. Sugestija nije volja. Volja je nešto
više od toga. Stoga prva priprema za budjenje anahate cakre je da
promenite celokupan nacin razmišljanja. Moramo biti krajnje optimisticni
i pozitivni, uvek puni nade. Nikada ne smete boraviti u negativnostima
uma. Fizicki mentalno i duhovno morate biti potpuno na miru sa sobom,
sa ljudima oko sebe, sa celom okolinom uopšte. Treba da osecate uvek
dubok mir unutar sebe. Svaka situacija je dobra za vas i buducnost je
svetla. U svim uslovima ovo mora biti vaš stav. Potpuno je nevano
dali ste usred siromaštva, patnje, bolesti, konflikta, rastanka,
emocionalne krize ili neskalada. Sve je to za vaše dobro i vi ga
zato i prihvatate. Treba odlucno da mislite samo jednu misao: "Ceo
svet je u meni". Anahata cakra budi prefinjenu emociju u umu i njeno
budjenje je okarakterisano kao osecanje univerzalne, neogranicene ljubavi
prema svim bicima. Moda je majcinska ljubav, ljubav sa najmanje
sebicnosti na ovom svetu najslicnija ovoj ljubavi u anahata cakri. Naravno,
ona nije potpuno nesebicna ali zbog velike rtve koju majka podnosi,
ta ljubav ima najmanje sebicnosti.
Ego nije prepreka samo na spiritualnom putu, on je takodje jedna od najvecih
kocnica za harmonicnost i sklad odnosa u porodici i društvenom ivotu.
Ego se nikad ne moe otkloniti intelektualnim ubedjivanjam. On nikada
ne moce biti savladan niti eliminisan ukoliko ne razvijate najviši
oblik ljubavi. Kao što sunce uklanja tamu, tako ljubav otklanja ego.
Ova dva nikada ne mogu ici zajedno.
Sa budjenjem anahata cakre covek razvija nevezanost za svetovne stvari
i konstantno osecanje optimizma, razumevanje da dobro i loše uvek
idu zajedno ali i da postoji svet izvan ove dualnosti. Napuštanjem
vezanosti um postaje relaksiran, slobodan i miran. A sa otkricem ove prve
slobode, zadovoljstva dualistickog ivota postaju beznacajna.
VEBE ZA ANAHATA CAKRU
Anahata cakra se moe vrlo lako probuditi ADJAPA DJAPOM što
znaci ponavljanje mantre dok ona na kraju ne postane spontani oblik vašeg
svesnog dela svesti. Sledeca vana veba za budjenje
anahata cakre je BRAMARI PRANAJAMA.
PRIPREMNE VEBE
Asane koje pomau procišcenje anahate cakre: šalabasana,
danurasana, matsjasana, gomukasana, kandrasana, bada padmasana, sarvasana,
supta vadjradana i siršasana.
LOKACIJA CAKRE I KŠETRAMA
Stanite iz profila pred ogledalo. Stavite prst jedne ruke na caentar grudi.
Tu cete pronaci kšetram anahate. Stavite prst druge ruke na kicmu
direktno iza kšetrama to je anahata cakra. Sedite, snano pritisnite
sa oba prsta oba pomenuta mesta i odravajte pritisak oko jedan minut.
Nadraaj ce se nastaviti. Koncentrišite se na ovo osecanje i
mentalno ponavljajte mantru "anahata".
PROCIŠCAVANJE ANAHATE
Zauzeti udoban sedeci poloaj. Drite kicmu pravo . Zatvorite
oci. Dišite polako i duboko osecajuci širenje i skupljanje grudi
dok udišete i izdišete nekoliko minuta. Zatim postanite svesni
kretanja daha u predelu anahate . Vebajte ovo nekoliko minuta mentalno
ponavljajuci mantru "anahata".
BRAMARI PRANAJAMA
Mada se zove pranajama, bramari je u stvari meditativna veba. Nije
direktno povezana sa kontrolom prane kao što su to ostale vrste pranajame.
Sedite u udoban meditativan poloaj. Zapušite uši kaiprstom.
Zatvorite oci i drite kicmu pravo. Neka zubi budu blago razdvojeni,
a usne sklopljene tokom cele vebe. Ovako je vibracija u mozgu naglašenija.
Udišite polako i duboko. Zatim, dok izdišete proizvodite zujanje.
Zvuk treba da je ujednacen i ravan dokle god traje izdah. Zujanje ne treba
da bude suviše glasno. Ono što je bitno je da cujete zvuk kako
odzvanja unutar glave. Izdisanje treba da bude sporo i konrolisano. Na
kraju izdaha zaustavite zujanje i udahnite opušteno. Drite
oci zatvorene i uši zapušene. Pokušajte da se potpuno opustite
tokom vebe. Nemojte se naprezati ni na koji nacin. Radite ovo pet
do deset minuta.
VIŠUDI CAKRA
Višudi cakra poznata je kao "centar procišcavanja".
Sanskritska rec šudi znaci "procistiti" i u ovoj cakri
se odigrava procošcavanje i harmonizovanje svih procesa. Višudi
je takodje poznata kao "centar nektara i otrova". Tu se nektar
koji kaplje iz bindua deli na njegov cist oblik i na otrov. Otrov se odbacuje,
a cist nektar hrani telo obezbedjujuci mu dug ivot. Višudi
predstavlja stanje otvorenosti iz kojeg se na ivot gleda kao na
izvor iskustava koja nas vode ka boljem razumevanju. Covek prestaje da
izbegava neprijatne aspekte ivota i traga samo za prijatnim. Umesto
toga postoji uskladjenost sa ivotnim tokom, dopuštanje stvarima
da se dogode na nacin na koji moraju. I otrov i nektar su iskorišceni
i smatra se da su to delovi velike kosmicke celine.
Višudi cakra se nalazi u vratnom spletu nerava, direktno iza grlene
jamice. Njen kšetram je na prednjem delu vrata kod grlene jamice
ili tiroidne lezde. Fiziološki delovi koji odgovaraju višudi
su nervni spletovi faringel i laringel.
Višudi cakra se uglavnom doivljava kao ljubicasti lotos na
šesnaest latica. Ovih šesnaest latica odgovara broju nadija
koji su povezani sa ovim centrom. na svakoj latici je upisan po jedan
sanskritski
samoglasnik, jarko crvenom bojom: AM, AAM, IM, IIM, UM,UUM, RIM, RIIM
, LRIM, LRIIM,
EM, AIM, OM, AUM, AM, AH. U cašici lotosa je krug bele boje slican
punom mesecu koji predstavlja elemenat etra ili AKAŠE. Etaricki plan
je kapija od oslobodjenja za svakog cija su cula cista i kontrolisana.
Unutar mesecevog oblika je sneno beli slon koji je takodje simbol
elementa akaše. On se smatra predstavnikom svesti na ovom nivou.
Bidja mantra je HAM, cisto bele boje, koja je semeni zvuk ili vibracija
eterickog elementa. Vladajuce boanstvo višudi je Sadašiva,
takodje sneno bele boje, sa tri oka i pet lica, deset ruku, obucen
u tigrovu kou. Boginja Sakini koja je cistija od okeana nektara
što tece od meseca nadole. Njena odeca je uta i u svoje cetiri
ruke dri luk, strelu, omcu i koplje. Višudi pripada petoj loki
nivou djanahe. Njena vaju je UDANA koja se uzdie na gore i traje
do kraja ivota. Zajedno sa agja cakrom višudi formira osnovu
VIGJANAMAJA KOŠE, u kojoj zapocinje psihicki razvoj. Tanmantra je
culo sluha a gjanindrija ili organ znanja su uši. Karmaindrija ili
organ akcije su glasne ice. U nada jogi, grani kundalini joge, koja
se bavi zvucnim vibracijama, višudi i muladara se smatraju za dva
osnovna centra vibriranja.
Izmedju bindua i višudi cakre postoji još jedan mali psihicki
centar poznat kao LALANA CAKRA ili TALUMULA, koji je usko povezan sa višudi
cakrom. Kada nektar kaplje iz bindua, skuplja se u lalani. Ovaj centar
lici na lezdani rezervoar, koji se nalazi na kraju nazofaringsa,
unutrašnje šupljine iznad i iz mekog nepca na koji se nastavlja
nosni prolaz.
U tantrickim spisima se kae da unutar bindua na potiljku, mesec
luci ivotni fluid i esencu poznatu kao nektar. U Vedama je poznat
kao soma, a u tantrama kao madja - boansko vino. Mnogi veliki sufi
pesnici pominju slatko vino koje donosi trenutnu opijenost. Ista simbolika
postoji u hrišcanskim ritualima gde se pricešcuje posvecenim
vinom. Mada ovaj fluid poznat kao ambrozija, on je zapravo dualne prirode
jer moe da deluje i kao otrov i kao nektar. Odredjenim vebama
kao što je kecari mudra, ambrozija se luci iz lalane i dolazi do
višudi cakre, centra koji procišcava i rafinira. Kada je višudi
probudjena boanski fluid se zadrava i iskorišcava tako
da postaje nektar besmrtnosti. Tajna mladosti i regeneracije tela lei
u budjenju višudi cakre.
Meditiranjem na višudi cakru, um postaje cist kao akaša. Covek
postaje veliki svetac, mudar i reciti i uiva nepomuceni mir uma.
Moe se osetiti amrit koji se kao hladan fluid sliva u ovu cakru
i time se aspirant oslobanja bolesti i tuge, bivajuci saosecajan, blaen
i dugovecan.
U ovoj cakri je moguce neutralisati ne samo unutrašnji vec i spoljašnje
otrove tako da oni izgube dejstvo. To je jedan od sidija povezanih sa
višudi cakrom. I mnogi jogiji poseduju ovu moc. Ona zavisi od probudjenosti
grlenog centra i bindu visarge u mozgu, sa kojim je direktno povezan.
Višudi je prijemnik misaonih talasa i transmisije. Od višudi
se oni prenose do centra u mozgu, povezanih sa drugim cakrama, i na taj
nacin prodiru u individualnu svesnost.
Sa višudi je povezan nervni kanal poznat KURMA NADI, kornjacin nadi.
Kada je on probudjen aspirant je u stanju da potpuno prevazidje elju
i potrebu za hranom i picem. Ovu sposobnost su posedovali mnogi jogiji
iz davnina. Kae se da covek uiva u vecnoj mladosti ako je
kundalini u vušudi. Kada se višudi probudi pomocu vebi
hata joge, kunalini joge ili tantre, pocinje da se odvija spontano fizicko
podmladjivanje. Višudi je zapravo legendarni „izvor mladosti".
Moci postignute budjenjem višudi cakre ukljucuju neprolaznost, potpuno
znanje svetih spisa i takodje znanje o prošlosti, sadašnjosti
i buducnosti. Covek sve cešce doivljava šunjatu, prazninu,
prevazilazi sve strahove i vezanost. Na taj nacin on je u stanju da dela
slobodno u svetu bez vezanosti za plodove svog rada
VEBE ZA BUDJENJE VIŠUDI CAKRE
Višudi cakra moe biti direktno probudjena pomocu vebi:
djalandara bande, udjaji pranajame, a pripremne vebe koje ce nam
pomoci u tome su: budjangasana, siršasana, matsijasana, suptavadjrasana
, sarvangasana.
Budjenje lalana cakre moe se postici vebanjem kacari mudre.
LOKACIJA I PROCIŠCAVANJE CAKRE I KŠETRAMA
Sedite ili stanite pred ogledalo i stavite prst na glotis - jabucicu na
prednjem delu vrata. To je tacka lokacije višudi kšetrama. Zatim
stavite prst druge ruke na kicmu tacno iza kšetrama. Ova tacka u
kicmi se zove višudi cakra. Pritisnite kicmu i zadrite pritisak
jedan minut kako biste izazvali povratno osecanje u predelu cakre. Zatim
spustite ruke. Koncentrišite se na osecanje cakre i mentalno ponovite
mantru „višudi" više puta. U ovom poloaju radite
Kecari mudru sa udjaji pranajamom. Otprilike jedan minut budite svesni
zvuka disanja u grlu i neka vam disanje postane sporije i dublje. Ostetite
kako vazduh prolazi kroz kšetram i pobada višudi cakru u kicmi.
Nastavite nekoliko minuta. Svakodnevno vebanje izvedeno na ovaj
nacin postepeno ce razviti vašu senzitivnost na višudi cakru
i kšetram.
DJALANDARA BANDA
Sedite u bilo koji meditativni polozaj koji dozvoljava da kolena lee
cvrsto na podu. Stavite šake na kolena. Zatvorite oci i opustite
se. Udahnite duboko i zadrite dah unutra i savijte glavu napred
cvrsto pritiskajuci bradom grudi. Uspravite i zategnite ruke i ucvrstite
ih u ovoj poziciji. U isto vreme podignite ramena na gore i napred. Šake
su na kolenima. Ostanite u konacnom poloaju koliko moete bez
daha ne napreuci se. Zatim napustite ramena, savijte ruke polako
opustite poloaj. Podignite glavu i izdahnite. Kada se disanje normalizuje
ponovite još pet puta.
NAPOMENA:- nikada ne udišite niti izdišite dok kontrakcija bradom
nije opuštena i glava podignuta.
- osobe sa visokim krvnim i srcanim pritiskom i sa slabim srcem ne treba
da vebaju bez strucnog vodjstva.
KECARI MUDRA
Vebajte kecari mudru na sledeci nacin da probudite lalana cakru.
Zatvorite usta i savijte jezik u nazad tako da donja površina jezika
dotakne gornje nepce. Pokušajte da stavite vrh jezika što dalje
moete bez napora. Drite ga tu onoliko dugo koliko vam je prijatno.
Ako osetite nelagodnost opustite jezik nekoliko sekundi, a zatim ponovite
vebu. Nakon dueg vebanja bicete u stnju da pruite
jezik iz nepca i stavite ga gore u prolaz izmedju nosa i grla gde ce se
stimulisati mnogi vitalni nervni centri. Udjaji disanje, posle vebanja
od nekoliko meseci pomoci ce vam da smanjite broj udaha i izdaha.
UDJAJI PRANAJAMA
Vebajte kecari mudru. Zgrcite glotis u grlu. Kada dišete na
ovaj nacin, veoma neno hrkanje automatski izlazi iz predela grla.
Ono lici na zvuk disanja bebe koja spava. Osetite da dišete kroz
grlo, a ne kroz nos. Pokušajte da dah ucinite dugackim i opuštenim.
Pocnite da vebate dva minuta, a zatim postepeno povecavajte vreme.
BINDU VISARGA
Bindu, izvor kreacije, je izvan domena konvencionalnog iskustva, tako
da i tantricki tekstovi vrlo malo govore o njemu.
Rec BINDU znaci "kap ili tacka". Pravilniji naziv bi bio BINDU
VISARGA - što znaci "padanje kapi". Bindu je predstavljen
mladim mesecom i belom kapi koja oznacava nektar što kaplje u višudi
cakru. To je krajnji izvor iz koga se sve stvari manifestuju i u koji
se sve stvari vracaju.
Bindu se smatra izvorom kreacije ili tackom gde se jedinstvo po prvi put
razdvaja na mnoštvo individualnih formi. Ovaj aspekt bindua se moe
pronaci u sanskritskom korenu BIND sto znaci "razdvojiti ili podeliti".
Bindu podrazumeva tacku ili centar bez dimenzija. U nekim sanskritskim
tekstovima on je oznacen kao CIDGANA - ono što ima koren u bezgranicnoj
svesti. Bindu se smatra kapijom ŠUNJE, stanja praznine - stanje ciste,
apsolutne i nepodeljene svesti. Bindu je nedokuciva fokusna tacka u kojoj
se dve suprotnosti, beskonacnost i nula, punoca i praznina spajaju.
Bindu visarga je povezan sa višudi cakrom na isti nacin na koji su
manji centri digestivnog sistema povezani sa manipurom i centri urogenitalnog
i reproduktivnog sistema sa svadištana i muladara cakrom. Bindu i
višudi su povezani preko mree nerava koji proticu unutrašnjim
delom nosne duplje i prolaze kroz lalana cakru koja se nalazi kod resice
na mekom nepcu. Zato, kada se budjenje dogodi u višudi ono se istovremeno
odvija i u binduu i u lalani.
Smatra se da deset parova lobanjskih nerava koji izviru du modane
peteljke iz jezgra ili centra s kojima su spojeni u stvari vode poreklo
iz ovog sicušnog centra, tako da su celokupni sistemi za vid miris,
sluh i ukus samo manifestacije bindua.
Po tantrickoj tradiciji u najvišim centrima gornjeg dela mozga postoji
malo udubljenje ili jama koja sadri u sebi kap tecnosti. U centru
te kapi nalazi se malo uzvišenje ili tacka slicna ostrvcetu u jezeru.
U psihofiziološkom sistemu ova mala tacka se smatra za bindu visargu.
Tacno na tom mestu indijski brahmini nose percin. Mada se taj obicaj odrao
do danas , njegova prvobitna svrha je potpuno zaboravljena. Pošto
je percin bio cvrsto vezan razvijala se neprekidna svest o postojanju
ove tacke, a i da se odri kontakt sa bindu visargom.
Istraivaci na polju medicine nikada nisu anatomski utvrdili postojanje
ove minijaturne strukture u mozgu. Bez obzira na to, postojanje bindu
tacke treba uzeti u obzir.
U molekularnoj biologiji, suština bindua se moe pronaci u DNK
i RNK molekulima od kojih svaki sadri kompletan genetski materijal
za celokupan organizam.
Moc tacke ili bindua je poznata misticima tekom cele istorije covecanstva.
U tantri svaki bindu, svaka cestica manifestovanog postojanja se smatra
centrom moci ili šakti.
U tantrickim spisima simbol bindua je mlad mesesc u vedroj noci. Ovaj
simbol ima višestruko znacenje. Mladi mesec oznacava da je bindu
u uskoj vezi sa kalama - fazama meseca, kao i endokrine, emocionalne i
mentalne promene coveka. Nocno nebo u pozadini simbolizuje beskonacnost
sahasrare iznad bindua. Medjutim, sahasrara se ne moe potpuno doiveti
sve dok postoji individualnost.
Bindu je takodje predstavljen u gornjem delu simbola OM, to je mala tacka
iznad mladog meseca. Medjutim bindu je odvojen od tela simbola što
oznacava da je transcendentalan i izvan okova prirode.
Bindu visarga pripada sedmoj ili najvišoj loki SATJAM, nivou istine,
i takodje pripada kauzalnom telu ili ANANDAMAJA KOŠI. Kau da
se sa probudjenjem bindu visarge cuje kosmicki zvuk Om.
VEBE ZA BINDU VISARGU
Postiji veoma uska povezanost izmedju svadištana cakre i bindu visarge.
To je zato što je bindu tacka gde se primarni zvuk kreacije prvo
manifestuje. Bindu je tacka porekla individualnosti, a svadištana
je izvor pokretacke snage koja je povezana sa reprodukcijom i seksualnom
funkcijom. Ovo je materijalni izraz elje da se ponovo sjedinimo
sa beskonacnom svešcu iznad bindua. Sperma i menstruacija su prve
materijalne esence kapi ambrozijalnog nektara koji tece iz visarge.
Napomena: nema kšetrama koji odgovara binduu.
Praktikujuci vebe MURCA PRANAJAMA i VADJROLI MUDRA moe se
razviti svesnost nade. Zatim se pomocu vebi BRAMARI PRANAJAMA I
JONI MUDRA , nada moe vratiti svom izvoru.
VADJROLI MUDRA SA SVESNOŠCU BINDUA
Sedite u sida joni asanu. Zatvorite oci i opustite se. Pokušajte
da povucete seksualne organe na gore povlaceci i napinjuci abdomen i kontrahujuci
urinarni sistem. Kontrahujte deset sekundi i isto toliko se opuštajte.
Nastavite naizmenicno kontrakciju urinarnog i reproduktivnog sistema,
dovedite svoju svesnost do svadištana cakre u kicmenom stubu u nivou
trticne kosti. Ponovite mentalno mantru "svadištana" više
puta. Zatim dovedite svesnost kroz prolaz sušumne do bindu visarge,
sjedinjavajuci seksualnu i reproduktivnu energiju sa njihovim izvorom
u binduu. Mentalno ponavljajte mantru "bindu". Nastavite da
vabate do dvadesetak ciklusa.
MURCA PRANAJAMA
Sedite u sidasani, drite kicmu i glavu pravo. Izvedite kecari mudru.
Udahnite kroz nozdrve udjaji pranajamom dok u isto vreme savijate glavu
unazad dodajuci šambavi mudru. Udisanje treba da bude polako i duboko.
Na kraju udaha glava treba da se nagne pozadi, ali ne potpuno. Pozicija
glave je pokazana na slici. Zadrite dah unutra onoliko koliko vam
je ugodno. Zadravajte šambavi mudru, ali odravajuci panju
na binduu. Ruke drite pravo zategnuvši laktove i pritiskajuci
kolena dlanovima fiksirajte svoju celokupnu svesnost na bindu. Zatim savijte
ruke, i polako izdahnite udjaji pranajamom, dok savijate glavu unapred.
Polako zatvarajte oci. Na kraju izdaha glava treba da vam je u uspravnom
poloaju sa licem okrenutim napred, a oci potpuno zatvorene. Opustite
celo telo za neko vreme, zatvorenih ociju. Otpustite kecari mudru i normalno
dišite. Postanite svesni lakoce i mira koji proimaju vaš
ceo um. Ovo je jedan ciklus. Vebajte deset ili više ciklusa
ili dok se na pojavi osecaj nesvestice.
NAPOMENA: nije za osobe koje pate od visokog krvnog pritska, vrtoglavice
visokog srcanog pritiska
ili osobe koje su imale izliv krvi u mozak.
SAHASRARA CAKRA
Sahasrara nije cakra kako se obicno misli. Cakre se nalaze unutar oblasti
psihe. Svest se manifestuje na razlicitim nivoima u zavisnosti od cakre
cija je aktivnost dominantna. Sahasrara ne dela ni kroz šta, pa ipak
dela kroz sve. Sahasrara je kulminacija postepenog uzdizanja kroz razlicite
cakre. Ona je kruna ekspandirane svesnosti. Moc cakri nije u samim cakrama
vec u sahasrari . Cakre su samo prekidaci.
Doslovno znacenje reci SAHASRARA je "hiljadu". Zbog toga se
kae da je ona lotos sa hiljadu latica ili lotos sa bezbroj latica
za koje se obicno kae da su crvene ili u više boja. Sahasrara
je i bez oblika i sa oblikom, a opet je izvan i samim tim nije dodirnuta
oblikom. Ona je šunja ili tacnije praznina totaliteta. Ona je sve
ili ništa. Ona je jedinstvo svesti i prane. Sahasrara je kulminacija
joge, savršeno jedinstvo.
Kada kundalini šakti dostigne sahasraru, to je poznato kao jedinstvo
Šive i Šakti, jer se za sahasraru kae da je prebivalište
više svesti ili Šive. Jedinstvo Šive i Šakti oznacava
pocetak velikog dogadjaja. Kada se ovo jedinstvo dogodi trenutak samadija
pocinje. U tom trenutku individua umire. To nije fizicka smrt, to je smrt
svetovne svesnosti ili individualne svesti. Tada ne znate za "ja","ti"
ili "oni". Doivljaj, doivljeno i onaj koji doivljava
su jedno te isto. Posmatrac, posmatranje i posmatrano se stapaju u jedinstvenu
celinu. Ne postoji dualna svesnost. Postoji samo pojedinacna svesnost.
Kada se Šiva i Šakti spoje ništa ne preostaje vec samo
apsolutna tišina. Šakti ne ostaje Šakti, a Šiva nije
više Šiva, oboje su stopljeni u jedno i više se ne mogu
indentifikovati kao dve razlicite sile. U nekom sistemu ovo stanje se
zove NIRVANA,u drugima: SAMADI, SAMOREALIZACIJA, PROSVETLJENJE, JEDINSTVO
RAJ i sl.
U tantri, sahasrara je najviša tacka svesnosti. Pošto je svest
prošla kroz sve cakre i kada ego u agja cakri eksplodira u milione
delica i nastupi iskustvo "smrti", odatle se energije sjedinjuju
i teku ujedno do sahasrare gde se radja prosvetljenje.
PROCITAJ
/ PREUZMI I DRUGE SEMINARSKE RADOVE IZ OBLASTI:
|
|
preuzmi seminarski
rad
u wordu » » »
Besplatni
Seminarski Radovi
|
|