Racunarske mreže
Studija slucaja racunarske mreže
»Privredne komore Vojvodine« Novi Sad
Seminarski rad iz predmeta »Racunarske mreže« obuhvata
:
• opšte informacije iz informacionih tehnologija
• strukturne informacije analizirane organizacije
• konkretizaciju racunarske mreže
• studiju slucaja izrade Internet prezentacije
• iskustvena zapažanja u implementaciji predloženih rešenja
Za realizaciju ovog seminarskog rada, odabrao sam studiju slucaja racunarske
mreže Privredne komore Vojvodine (PKV – u daljem tekstu, op.a.).
To je organizacija u kojoj sam zaposlen, na radnom mestu samostalnog strucnog
saradnika u Informacionom Centru.
U definisanju problema, primenjenog rešenja, kao i njegovoj realizaciji
sam direktno ucestvovao, kao administrator razvojnog tima sistema.
Odabrali smo vrlo savremeno rešenje. Primenjene tehnologije su, još
uvek poznate, vecinom samo u krugu informaticara. Smatram de je ovaj uspešno
realizovani projekat spreman za javno publikovanje informacionog rešenja
racunarske mreže i putem ovog seminarskog rada.
1.2 Informacione tehnologije
Informacione tehnologije, kao pojam, imaju dva znacenja. U najširem
smislu, termin
"informacione tehnologije" se koristi da bi se izrazile aktivnosti
vezane za poslovnu primenu racunara. Na univerzitetima, on se koristi
za akademske studijske programe koji pripremaju studente u skladu sa tehnološkim
zahtevima preduzeca, vlade, zdravstva, škola i drugih organizacija.
Informacione tehnologije (IT), kao disciplina, daje veci naglasak na
tehnologiju, nego na informaciju (kao u slucaju informacionih sistema).
IT je nova
disciplina koja se vrlo brzo razvija kao rezultat zahteva iz prakse,
tj. potreba preduzeca i drugih organizacija.
Danas, organizacije bilo koje vrste zavise od informacionih tehnologija,
jer oni koriste odgovarajuce sisteme sa IT. Ovi sistemi moraju da rade
u skladu sa potrebama, da budu sigurne, da mogu da se usavršavaju,
održavaju i, ako treba, da se zamene drugim. Svi u jednoj organizaciji
zahtevaju podršku inženjera za IT, jer oni razumeju racunarske
sisteme i njihove programe. IT strucnjaci su usresredjeni da rešavaju
bilo koji problem vezan sa racunarima.
U prošlosti je vecina generalnih direktora dolazila iz oblasti finansija
i marketinga. Medutim, u poslednje vreme je u uspešnim organizacijama
prisutan trend da se na mesto generalnog direktora postavljaju ljudi iz
oblasti tehnickih nauka, ili se biraju oni strucnjaci koji, uz ostale
kvalitete, poseduju i veliko informaticko znanje. Stoga je informaticko
obrazovanje imperativ za sve one koji imaju aspiracije da u buducnosti
vode uspešnu firmu. Ovladavanje i strateško korišcenje
informacionih tehnologija u poslovanju postaje danas jako važno,
jer covecanstvo evoluira u informaciono društvo. Time informacione
tehnologije postaju alat u službi informacije, a informacija –
znanje, moc i novac. Tehnologija je danas presudan faktor za poslovni
uspeh. Preduzeca koja uspešno integrišu novi informacioni sistem
u svoju postojecu informacionu infrastrukturu ostvaruju znatnu prednost
u odnosu na konkurenciju.
1.3 Informacioni sistem
Savremeni nacin poslovanja jednog preduzeca namece potrebu automatizacije
ne samo knjigovodstvenog dela poslovanja, vec kompletnog poslovnog sistema.
Kada organizacija sebe prepozna u jednoj ili više navedenih poslovnih
situacija, pravo je vreme da se ozbiljno razmotri uvodenje novog, savremenog
Informacionog sistema :
• Nepoznati, netacni ili neprecizni finansijski i poslovni rezultati,
troškovi poslovanja, performanse i stanje,
• Nemogucnost planiranja i predvidanja - konstantno previsok
nivo zaliha u odnosu na proizvodne ili prodajne potrebe
• Veliki napor da bi se došlo do podataka, višestruke
i nekonzistente evidencije
• Cesto dovodenje partnera u zabludu
Integrisano rešenje kojim se pokriva kompletan proces upravljanja
informacijama i svim radnim tokovima jednog preduzeca predstavlja Informacioni
sistem, koji omogucuje upravljanje njenim resursima i donošenje odluka
na osnovu pouzdanih i blagovremenih informacija.
Elemente Informacionog sistema cine :
• Podaci
• Informacije
• Programska podrška (Software)
• Informaticka oprema (Hardware)
• Racunarska mreža
• Prostorije u kojima je smeštena oprema
• Instalacije
Pri izboru ovih elemanata bitno nas uslovljava delatnost kojom se bavimo,
naše vizije i želje, ali i mogucnosti, posebno finansijske.
Kombinovanjem raspoloživog, uz dobar plan, organizaciju i kontrolu
IS-a možemo doprineti razvoju i unapredjenju poslovanja.
1.4 Racunarske mreže
Prve racunarske mreže bile su sa raspodelom vremena i koristile
su velike centralne racunare i prikljucene terminale. Takva okruženja
bila su implementirana i u Sistemskoj mrežnoj arhitekturi (SNA -
System Network Architecture) firme IBM i u mrežnoj arhitekturi firme
Digital. Lokalne racunarske mreže (LAN) su se razvile u okviru revolucije
PC racunara i obezbedjuju brze mreže podataka otporne na greške
koje pokrivaju relativno mala geografska podrucja, ili su zatvorene unutar
zgrade ili grupe zgrada. One obezbedjuju prikljucenim korisnicima deljeni
pristup uredjajima i aplikacijama i dozvoljaju im da izmenjuju podatke,
informacije i datoteke i komuniciraju preko elektronske pošte. Regionalne
racunarske mreže (WAN) pokrivaju šira geografska podrucja, cesto
koristeci prenosne uredjaje koje obezbedjuju zajednicki nosioci, kao što
su telefonske kompanije, da bi povezale izvestan broj lokalnih racunarskih
mreža.
Dok LAN i WAN cine vecinu mreža - jer Internet zaista može da
se posmatra kao najveca WAN koja trenutno postoji - ima mnogo razlicitih
vrsta mreža, koje su kategorizovane po izvesnom broju karakteristika
kao što su:
• topologija: geometrijski raspored racunarskog sistema. Najcešce
topologije su magistrala, zvezda i prsten.
• protokol: zajednicki skup pravila i signala koji definiše
kako racunari koriste mrežu da komuniciraju medjusobno. Jedan od
najpopularnijih protokola za lokalne racunarske mreže se zove TCP/IP.
• arhitektura: mreže mogu široko da se klasifikuju kao
one što koriste arhitekturu racunara jednakih nadležnosti (peer-to-peer)
ili one sa arhitekturom klijent-server.
Pored samih racunara, koje se ponekad nazivaju cvorovima, implementacija
mreže obuhvata:
• uredjaj na svakom od prikljucenih racunara koji mu omogucava da
komunicira sa mrežom i koji se naziva mrežnom karticom
• razlicite delove specijalnog mrežnog hardvera, ukljucujuci
tu uredjaje kao što su modemi, ruteri, svitcevi, habovi i sl.
• medijum za povezivanje, obicno žica ili kabl, mada bežicna
komunikacija izmedju umreženih racunara postaje sve cešca.
2. Opis firme
2.1. Naziv i sedište firme
Privredna komora Vojvodine
Bulevar Mihajla pupina 25
21000 Novi Sad
Internet adresa : Hwww.pkv.co.yuH
eMail adresa : Hinfo@pkv.co.yuH
2.2 Delatnost firme
Privredna komora Vojvodine obavlja poslove i zadatke koji su od zajednickog
interesa za privredu Vojvodine i od koristi za njene clanove, a
narocito : • prati i analizira privredne tokove, uslove privredivanja i uticaj
mera ekonomske politike na privredu u celini, na pojedine oblasti privrede
i grane i grupacije unutar privrednih oblasti i polazeci od toga, pokrece
inicijativu i predlaže donošenje zakona i drugih propisa i
mera ekonomske politike
• zastupa zajednicke interese clanova Privredne komore Vojvodine
pred državnim organima i organizacijama i ucestvuje u pripremi zakona
i drugih propisa od interesa za njene clanice
• organizuje i obezbeduje uslove za dogovaranje i susretanje
privrednika radi utvrdivanja i zauzimanja zajednickih stavova i predloga,
razmenu
iskustva, uspostavljanje poslovnih veza i dr.
• radi na unapredenju i uspostavljanju ekonomske saradnje
sa inostranstvom
• organizuje, strucno pomaže i unapreduje poslovanje
svojih clanica
• organizuje i obezbeduje funkcionisanje jedinstvenog informacionog
sistema za potrebe privrede, organa i tela Komore i obezbeduje odgovarajuce
poslovne informacije svojim clanicama putem sopstvenog informacionog sistema
i jedinstvenog informacionog sistema privrednih komora
• organizuje strucno obrazovanje kadrova u privredi, posebno rukovodecih,
menadžerskih i strucnih radnika preko Poslovnog centra i na druge
nacine
• radi na jacanju poslovnog morala i negovanju dobrih poslovnih
obicaja, utvrduje pravila ponašanja svojih clanica u medusobnim odnosima
na tržištu
2.3. Organizaciona struktura firme
Organizacija rada u Privrednoj komori Vojvodine je hijerarhijskog principa.
Privrednom komorom upravljaju njeni clanovi preko svojih predstavnika
u organima Komore i oblicima organizovanja u Komori. Organi privredne
komore su :
• Skupština PKV
• Upravni odbor
• Nadzorni odbor
• Predsednik komore
• Udruženja
• Energetika
• Metalna industrija • Tekstilna industrija
• Graficka industrija
• Poljoprivreda
• Šumarstvo
• Gradevinarstvo
• Saobracaj
• Trgovina
• Turizam
• Mala privreda
• Komunalno
• Odbori
• Privredni sistem
• Razvoj i istraživanje
• Odnosi sa inostranstvom
• Službe
• Kabinet predsednika
• Racunovodstvo
• Opšti poslovi
• Informacioni Centar
Skupština Privredne komore Vojvodine je najviši organ Komore,
koji broji 57 clanova. Clanove Skupštine biraju Odbori udruženja
(tri clana) i regionalne privredne komore (dva clana) i odgovarajuci organi
drugih organizacija, koje odredi Skupština Komore.
Upravni odbor je organ upravljanja Komorom i broji 25 clanova. Clanove
Upravnog odbora bira Skupština Komore iz reda istaknutih privrednika
i eksperata za pojedine naucne oblasti. tako da struktura clanova Upravnog
odbora obezbeduje zastupljenost svih privrednih oblasti tj. grana, srazmerno
ucešcu u društvenom proizvodu, kao i odgovarajucu teritorijalnu
zastupljenost
Nadzorni odbor je nadzorni organ Komore, koji kontroliše sprovodenje
Statuta i drugih opštih akata Komore, materijalno-finansijskog poslovanja
Komore i njene Strucne službe. Odbor broji 7 clanova, koje bira Skupština
komore iz reda svojih clanova na predlog Upravnog odbora.
Predsednika Komore bira Skupština Privredne komore iz reda istaknutih
privrednika, na predlog upravnog odbora.
Potpredsednik Komore zamenjuje predsednika PKV u svim pravima i obavezama
za vreme njegovog odsustva, ali i u okviru dodeljenog mu organizacionog
dela Komore.
Clanovi upravnog odbora na stalnom radu u Privrednoj komori Vojvodine
vrše poslove dodeljene u preraspodeli poslova na Kolegijumu.
Generalni sekretar vrši funkciju poslovodnog organa u skladu sa zakonom.
Zamenik generalnog sekretara menja generalnog sekretara PKV u svim pravima
i obavezama za vreme njegovog odsustva, ali i u okviru dodeljenog mu organizacionog
dela Komore. Udruženje je osnovni oblik organizovanja i rada funkcionalno
i granski povezanih clanova Komore, radi ostvarivanja zajednickih interesa
za pojedine grane privrede. Osnovna funkcija udruženja je pracenje
i analiziranje privrednih kretanja u odredenom sektoru privrede i predlaganje
mera radi unapredenja uslova rada i poslovanja svojih clanova. Operativni
organ udruženja je Odbor udruženja , koji razmatra sva pitanja
od zajednickog interesa za clanove Komore koji pripadaju odredenom udruženju.
Komora organizuje 12 udruženja, prema granskoj podeli delatnosti,
a to su :
• udruženje energetike i hemijske industrije
• udruženje metalne industrije
• udruženje tekstilne industrije
• udruženje graficke industrije
• udruženje poljoprivrede
• udruženje šumarstva
• udruženje gradevinarstva
• udruženje saobracaja
• udruženje trgovine
• udruženje ugostiteljstva i turizma
• udruženje za mala preduzeca i preduzetnike
• udruženje stambeno-komunalne privrede
Odbori su poseban oblik organizovanja i rada u cilju izjašnjavanja,
uskladivanja i izgradnje stavova i davanja predloga organima Komore po
pitanjima koja su od interesa za sve clanove Komore. Odbori rade na pripremanju,
donošenju i pracenju ostvarivanja makroekonomske politike, razmatraju
i daju mišljenja o nacrtima i predlozima zakona i drugih propisa
i mera u oblasti privrednog sistema i ekonomske politike, prate privredna
kretanja i analiziraju uticaj mera tekuce ekonomske politike na njih i
predlažu njihove korekcije, rade na uspostavljanju i razvoju ekonomskih
odnosa sa inostranstvom i saradnje sa medunarodnim organizacijama, nacionalnim
Komorama i drugo. PKV organizuje 3 odbora, i to :
• odbor za privredni sistem i ekonomsku politiku
• odbor za razvoj, istraživanje i prestruktuiranje
• odbor za ekonomske odnose sa inostranstvom
Strucne službe svojim radom omogucuju sprovodenje aktivnosti Komore
i funkcionisanje citavog komorskog sistema. PKV organizuje 4 strucne službe,
i to :
• služba kabineta predsednika
• služba racunovodstva
• služba za opšte i zajednicke poslove
• služba Informacionog Centra
PROCITAJ
/ PREUZMI I DRUGE SEMINARSKE RADOVE IZ OBLASTI:
|
|
preuzmi seminarski
rad
u wordu » » »
Besplatni Seminarski
Radovi
SEMINARSKI RAD |